Eenoudervakantie naar Argeles sur Mer in Frankrijk

Dat had ik eerder moeten doen...
Een beetje gespannen wacht ik op de bus die ons straks vanuit Utrecht naar onze vakantiebestemming Argelès sur Mer gaat brengen. Gespannen, omdat het de eerste keer is dat ik met een eenoudervakantie mee ga. Nick en Tessa hebben er heel veel zin in, ik ben iemand die graag op zichzelf is. Je bent toch een week uit en thuis met een hele groep. We zitten amper een half uur in de bus als ik het gevoel heb dat het wel goed zit. We hebben leuke reisgenoten, Nick en Tes hebben hun eerste vriendjes en vriendinnetjes al gevonden. Onderweg heb ik ook alle tijd om kennis te maken met m'n reisgenoten, totdat we indommelen...

Slapen in een bus, het blijft een hele kunst. We worden pas wakker als de bus 's morgens vroeg dwars door Frankrijk rijdt. De zon schijnt, hier komen we voor! Anderhalf uur later zijn we er. Eerste indruk: wat is het al warm! En de tweede: dit is een leuke camping, hier gaan we het zeker naar onze zin krijgen. Spieren losschudden, koffers en tassen pakken en dan onder begeleiding van Ruud naar onze tent. Ik heb nog nooit gekampeerd, maar met 'kamperen' heeft dit niets te maken. Dit zijn heel luxe tenten! De kinderen gooien hun spullen neer en willen maar één ding: meteen even naar het strand, want camping Le Roussillonnais ligt aan ze zee. Ik wil eigenlijk ook wel even m'n benen strekken. Hup, zwemkleren aan en even een duik nemen! Het grote genieten is begonnen.

En eerlijk gezegd is het zo de hele vakantie gebleven, hier aan de voet van de Pyreneeën. 'Dat hadden we veel eerder moeten doen, een eenoudervakantie', zal ik bij thuiskomst tegen iedereen zeggen die vraagt hoe het was. Onze vakantie was ideaal. We hebben zóveel gedaan, de kinderen - en ik - genoten van alles. Simpele dingen, zoals 's morgens vroeg stokbrood halen bij Pierrot. Maar ook de leuke activiteiten van het Estivant team. Niets was hen te veel om het de kinderen naar de zin te maken. Anne, Lotte, Robin en alle anderen: hartstikke bedankt. Nick heeft het nóg over de pyjamaparty op het strand. En zo waren er elke dag nog veel meer leuke dingen. De zeskamp, de 'rare mannetjes' zoals Tessa de spelers van het kindertheater noemde, de bonte avond aan het eind. Het was super. En het enige waar ik spijt van had achteraf, gaan we volgend jaar goed maken: niet één week boeken, maar twee...

Charlotte

Praktische informatie

Charlotte ging mee op een eenoudervakantie van Estivant vakanties naar Argeles sur Mer plaats in Frankrijk.

Camping Le Roussillonnais van Estivant Vakanties ligt op 1350 km van Utrecht.

Naast de auto kan je er ook voor kiezen om per touringcar van Estivant Vakanties te reizen. Opstapplaatsen voor de bus zijn Amsterdam, Utrecht, Breda en Antwerpen.

Boeken: een vakantie naar Argeles sur Mer in Frankrijk is te boeken via Estivant Vakanties.

Deel sterren uit!

Ik geef Eenoudervakantie naar Argeles sur Mer in Frankrijk:

Score: 5 sterren uit 4 beoordelingen

Lees minder ▴

Artikelen & tips van de redactie

Met papa of mama op vakantie met Eénoudervakantiegids

Eenoudervakanties zijn zorgeloze vakanties voor alleenstaande ouders. Of het nu gaat om een actieve groepsreis of een ontspannende zonvakantie, de reisleiding zorgt te allen tijde voor jou en je kind(eren).

Animatieteam Estifun voor eenoudergezinnen

Estivant organiseert kampeervakanties voor uitsluitend eenoudergezinnen. Vervoer mag je zelf regelen, maar je kunt ook kiezen voor een bus of het vliegtuig. Estivant regelt het vervoer tot aan de deur van je kant en klaar ingerichte tent. Terwijl de ouders uitrusten, worden de kinderen gratis vermaakt door het Estifun animatieteam.

Eenoudervakantie naar Bitez in Turkije

M'n eerste kennismaking met Turkije. Voor het eerst maakte ik vorige zomer deel uit van het Estivant-team. Even geen colleges en tentamens meer, maar een bezoek aan de hammam en aan Aquapark met de kinderen van onze gasten.

Animatieteam Sun & Fun van Cirkel Vakanties

Zie jij jezelf al enorme golven trotseren op een bodyboard, de zeilen hijsen richting zee of lekker chillen op het strand? Top! Want bij Cirkel vakanties kan het. Samen met het team Sun & Fun dat Nederlands spreekt!

Eenoudervakantie op Cyprus

Eenouder gezinnen vakantie op Cyprus, met als topper een bezoekje aan het waterpark van Paphos!